9 april 2014

099. Ny vänskap tack vare att du bloggar? / 100. Om du fick ändra en sak med bloggvärlden, vad skulle det vara?

 Veckans tema:Bloggare
 
099. Har du skaffat någon ny vänskap tack vare att du bloggar?

Nej, jag bloggar mest för mig själv. Nu.

När jag började blogga på Aftonbladet en gång i tiden blev vi ett bloggäng som var bekanta på nätet. Men det dog ut vartefter att bloggarna tröttande eller inte hann blogga. Tyvärr.

Sedan så är jag ju ingen populärbloggare som jagar läsare ;-)  Som sagt var, jag bloggar mest för mig själv.


100. Om du fick ändra en sak med bloggvärlden, vad skulle det vara?

Jag gillar inredningsbloggar. Det är kul att se vackra miljöer. 

Men nu blir det alltmer mycket samma-samma. 
Samma inredningar som åker runt, samma designnyheter som åker runt. 
Det är mycket ängslighet i bloggvärlden. Alla måste han rutiga mattor, Dagg-vas eller vad det nu är som är inne. 

Det skulle jag vilja ändra på. 
Var mer personliga. Som tur är finns det dem som inte är mailstream. Villavägen 3 är en sådan blogg. Läs och njut!

 
Källa

Källa
 
Källa

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...