18 augusti 2014

Bloggutmaning365 Vecka 34 Klädstil

VECKA 34 - KLÄDSTIL

Förklara eller visa din klädstil
Jaha, vad ska jag säga nu? Lite spretig, som bärarinnan, men spretar nog mest mot det klassiska hållet, men med vissa eftergifter åt det aktuella modet.

Finns det någon person du tycker passar i alla klädstilar?
Min dotter. Hon skulle vara snygg iklädd en plastsäck. Det kommer INTE från mig, någon annan gen har gett henne den förmågan.

Har du någon gång blivit retad för din klädstil?
I högstadiet så hade jag (som jag tyckte ursnygga) väldigt tighta manchesterbyxor i turkos. (Glöm inte att det var i slutet av 60-talet.) Jag  har ju alltid varit lite kurvig och det tog killarna fasta på. Men det sk…..t jag i, jag gillade mina brallor.

Om andra människor kommenterar din klädstil (positivt och negativt), vad gör du då?
Jag har ju svårt att ta emot komplimanger, så när sådana dyker upp så blir det ju ”ja, den köpte jag på rea”. Fast jag har blivit duktigare på att ta emot komplimanger :-)

Min dotter har uppmanat mig att inte klä mig i tält, det gör mig inte smalare. Man tror ju att man döööööljer. Tyvärr, folks, det framhäver ju bara. Så jag försöker ha kläder som är lite mer figurnära.

Länka ett eller flera plagg som inte alls är din stil

Hiss & Diss - Din egen klädstil
Som sagt var, ibland blir det FÖR voluminösa kläder.

Men jag har lite koll på färger och vilka som passar mig. Det får jag höra ofta.

5 stilar du tycker är snygga
Klassisk Chanel. Aldrig Out of fashion.
Det enkla, men skräddade, typ min favvis Michael Kors.
Källa
Den skräddade Katherine Hepurn-stilen. 
Källa
Yves Saint Laurent, hans bästa var på 70-talet: 
Källa

Uppdaterad 70-talshippie. Ursnygg på den som kan bära upp den. På mig ser den ut som om jag aldrig lämnade 70-talet..... 


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...