1 september 2014

Bloggutmaning vecka 36 - Böcker

VECKA 36 - BÖCKER

Jag kommer fortfarande den hisnande lyckan när jag kunde gå till biblioteket och låna min första bok, som jag kunde läsa SJÄLV. Lycka!


Vad för typ av böcker läser du helst?
Jag har en förkärlek för deckare, men läser gärna biografier eller romaner.

Har du någon favoritförfattare?
Nej, inte bara en. Flera.

Anna Jansson, deckarförfattare. 
Roslund och Hellström, spänningsromaner med politiska förtecken. 
Khaled Hosseini, romanförfattare (T.ex. ”Flyga drake”.)

…och många fler.


Vad använder du som bokmärke?
Otroligt användbara notisar. Sitter fast, börjar de tappa stinget så tar jag bara en ny.

Om boken du läser inte är bra efter att du läst halva, läser du ut den eller ger du upp?
Jag ger upp, jag läser inte ens en gång halva. Har den inte fångat mig efter några kapitel så får det vara. Men jag brukar lägga undan den och återkomma. Ibland är det bara fel tid att läsa just den boken.

Länka en bok som alla borde läsa
”Flickan under gatan” – Roslund & Hellström :


Bibeln

Hiss & Diss – Böcker
Hiss: Du får tillgång till andra världar, du får lära dig om andra och därigenom dig själv.

Diss: Jag läser gärna böcker som fått bra kritik eller rekommenderas. Det är inte alltid det är något som jag tycker är läsvärt………….

5 böcker du ångrar att du slösade din tid på

Det tänker jag inte ta upp. Smaken är som baken, olika, och jag tänker inte totaldissa någon bok.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...