10 september 2014

Så sakta så sakta

....så kommer hösten närmare.

Mornarna är mörkare. De är tända-ljus-mörkare. Mysigt, men lite sorgligt.

Dimman ligger som våta stråk över gärdena när jag åker till jobbet på mornarna.

Orange löv börjar visa sig här och där, snart har de tagit över. Underbara färgsprakeri.

Svampplockning? Nja, jag är den typen som står mitt i kantarellhänget och inte ser ett dugg. men äter dem gör jag gärna. ....och plocka bär i skogen? Det blir liksom inte av, trots att jag har bärskogen runt hörnet. Men gott är det ju som sagt.

Favorit i repris: skog i Dalarna
Sorgligt att sommaren försvinner bort? Ja, men jag älskar hösten. Den är storfavorit. En nystartsårstid inramad med hög fin luft och sprakande färger. Det är väl aldrig fel?

Höst på vårt lantställe: dags för höströj och ärtsoppa

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ja hu ja, den gör ju det...
Jag är en riktig sommartjej och tycker det är lite jobbigt med mörkret som kommer allt närmre nu..
Men man får tända ljus så gott man kan:)
Ha de gott!
Kram Anna

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...