15 oktober 2014

Bloggutmaning365 vecka 42 Veckodagarna

VECKA 42 - VECKODAGARNA

Är måndagar extra tunga för dig?
Nej, kan jag inte påstå. Då är det värre med söndagkvällar när jag ska åka till mitt veckoboende och lämna mitt riktiga hem. Fast ibland så följer mannen med, då är det lättare

…och sedan har min favoritserie ”Homeland” börjat igen…på måndagar.



Vad brukar du göra på tisdagar?
Allt eller inget. Är inte inbokad så. Träna om det är den dagen…

Är onsdag lill-lördag enligt dig?
Nej. Det är väl en kvarleva sin pigorna/drängarna fick ledigt de kvällarna.

Om du bara får välja ett tvprogram att se som går på torsdagar, vilket väljer du?
”Hela Sverige bakar”.

Tipsa om något roligt att göra på fredagar
Jag åker hem för helgen!!

Sedan kan man ju alltid mysa med familjen...och lite gott att äta...finns annat än chips..jag lovar!

Hiss & Diss – Lördagar
Hiss: det ska väl vara att den snart är förbi
Diss:…..annars är det ju en trevlig dag.

5 bra saker med söndagar
Lååånga frukostar (fast det har lördagarna också).
Källa Pinterest
Ledig.
Ingen tidpress.
Jobba av det som ligger på hög…
…eller slappa.

(När jag läser listan så tänker jag på hur helt annorlunda den skulle sett ut när barnen var små. Inga sovmornar, sport, sport, sport, hemmammatcher/bortamatcher, planering, möten…puh. Allt har sin tid.)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...