27 oktober 2014

Bloggutmaning365 vecka 44 Hobbys


Vad har du för hobby?
Skriva. Läsa. Sy/virka/sticka- fast nu är det ett tag sedan.

Fast nu ska jag faktiskt sticka en halsduk till mig själv. Behöver meditationen/terapin...och halsduken. Hittade mönstret på Pinterest:


Brukar du träffa andra människor med samma hobby och prata om / utföra hobbyn tillsammans?
Förr skrev jag ju för scenen så då var det naturligt att prata texter. Annars så pratar jag ju böcker med kompisar och kollegor.

Men jag är inte med i någon förening (nu för tiden) med inriktning på hobby av något slag. Det där med föreningsliv och dess avarter, fick jag nog av när barnen var små.

Fast jag går gärna på utställningar, fast det var längesedan på grund av pendlandet. Fast i somras var sonen och jag på Fotografiska. Rekommenderas varm!

Hur mycket pengar och tid lägger du ner på din hobby varje månad i snitt?
Brukar köpa ett gäng böcker till semestern som räcker ett bra tag + på bokrean.  Skickar efter när någon ny intressant bok kommer ut. Sedan brukar jag önska böcker i julklapp. Så det blir inga hiskeliga summor.

Syr gör jag av det som jag har och jag har en hel del…

Jag har fått och ärt mycket garn som ligger och väntar på kreativa infall..

Papper och penna för att skriva är försumbart, kostnadsmässigt.

Källa Pinterest

Om du kunde, skulle du vilja leva på din hobby?
Skrivandet är ju en dröm...och det är man ju inte ensam om.

Länka något som du behöver till din hobby just nu
En skrivkurs, kanske?

Hiss & Diss - Din hobby
Diss: mycket ligger i skrivbordslådan för tillfället.
Hiss: flowet när det är som bäst.

5 hobbys du haft genom åren
Dans: stepp.

Gene Kelly, den helt fantastiske amerikanska dansaren är en (stepp-)dansidol sedan barnsben.
Dans: bugg.
Dans: folk- & gammeldans.
Teater.

Folkmusik (spelat fiol).

Det är fler som gillat violinen

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...