12 november 2014

Bloggutmaning365 Vecka 46 Förhållanden


Föredrar du att vara singel eller i ett förhållande?
Helt klart i ett förhållande. Jag har (nu i september 2014) varit gift i 30 år med världens bästa man.

Men jag har behov av att vara ensam ibland, men det är inget problem. Vi ger varandra utrymme.

Vad tycker du om homosexuella förhållanden?
Dum fråga: de är väl som vilka andra förhållanden som helst, bra/mindre bra/underbara. Bara för att man är av samma kön så innebär det inte att kärleken är annorlunda.

Hur länge varade ditt längsta respektive kortaste förhållande?
Som sagt var jag har varit gift i 30 år.

Källa Pinterest
Om din partner var otrogen, skulle du kunna fortsätta vara tillsammans med personen?
Det beror helt på.

Tipsa om en bra present att överraska sin partner med bara för att
Någon bra rolig komedi på bio eller teater. Det uppskattar min man.

Hiss & Diss – Förhållanden
Diss: om man inte pratar med varandra kan det snabbt gå överstyr.
Hur stressigt än livet är så bör man sätta sig ner tillsammans en stund varje dag och prata och se varandra.
För höga förväntningar/ låga gör inget förhållande bra.

Hiss: det är bra mysigt att somna och vakna tillsammans med en älskad.
Att ens bästa vän är den man älskar.



5 saker din partner kan göra för att göra dig glad

Vara han….

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...