28 juli 2015

Dag två på ingång

Så är det snart dags för dag två i första arbetsveckan efter semestern.

När jag gick i korridoren igår på väg till mitt rum var det "Semester" skrivet på 90% av infotavlorna utanför varje rum. Vid fikat var vi fem (!) stycken. Det brukar vara knökfullt i vanliga fall...

Hur det känns? Tackar som frågar. Lite "hur var det nu" blandat med "nu kavlar vi upp armarna". Nej, det är ju inte överfullt med jobb, men gör ju att man kan beta av några surdegar och det känns ju bra. Annars är det helt ok. Är ju inte så att man sitter inne och längtar ut precis...
Fast i går kväll var jag hur trött som helst. Man är ju inte så van att gå upp så tidigt...

Källa: Pinterest
I går satt jag mig ner och började arbeta med min egen planering. På jobbet är det min bästa gren, icke så när det gäller mig själv, så nu är det omhändertagande som är  planerad som gäller, annars hamnar det sist i kön. Känner mig själv. Vad ska planeras? Kost, motion, göra de där roliga sakerna som bara blir liggande. ta tag i relationer. You name it. Men det får inte bli allt för detaljstyrt eller omfattande, det är det som skapar tappade sugar. Lagom ÄR faktiskt ett bra ord.

Blommorna på ön. Man blir omedelbart peppad vid åsynen av de underbara blåklockorna.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...