6 januari 2016

Tillbaka på banan

Bloggen har varit, milt sagt, styrmoderligt behandlad av mig under sista delen av året. Nej, ska jag vara ärlig, senaste året. Jag vet inte om orken tog slut efter Bloggutmaningen under 2014, där jag skrev ett inlägg för varje dag. Otroligt roligt, men arbetsamt. Efter det förstod jag dem som bloggar professionellt, kan nog vara nog så tungt att prestera kontinuerligt. Men nu är jag en glad amatör och nu är det ett nytt år, så nu kör vi.

Min tanke gällande bloggen är att städa upp bland ämnena. Jag är ju en allätare, men det kan ju innebära att man inte ser skogen för bara träden. Jag tänker lägga mindre krut på det personliga och mer fokus på betraktelser och mina intressen: böcker och DIY av alla de slag.

Så är det tänkt och det känns bra att strukturera upp...även det roliga. Ibland blir även det som är tänkt som upplyftande och roligt betungande. Vi börjar med  Dagens Tacksamhet. En återkommande punkt.

Dagens Tacksamhet: 
Mannens firande. Ska bli så kul att träffa alla och fira. Gillar också alla förberedelser...
Att mina fotografier kunde räddas ur min kraschade dator. Bland annat den från vårt lantställe i somras:


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...